Chicago, Cleveland en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu Chicago, Cleveland en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Chicago, Cleveland en Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 September 2012 | Canada, Niagara Falls

Om 9 uur stond ik klaar om een fietstocht door de stad te maken. De tocht zou voornamelijk door het noordelijke deel van de stad gaan. De gids vertelde op bepaalde punten wat leuke dingen over de historie en hoe het ontstaan was. Zo kwamen we langs een van de penthouses van Oprah en de originele Playboy Mansion. Het laatste stuk van de tocht gingen we een stukje over een fietspad van totaal 28 km die langs Lake Michigan is aangelegd. Toen de tocht af was vroeg ik aan de gids wat hij me aanraadde te gaan doen. Zodoende ben ik 's middags naar het Chicago History Museum gelopen, wat toch wel een heel eind was. Het museum was wel leuk, zoals de naam al zegt gaat het over de geschiedenis van Chicago. Bijvoorbeeld de brand die in 1871 een groot deel van de stad in as lag en natuurlijk Al Capone. Terug ging ik toch maar met de bus en ik stapte uit bij de stads bibliotheek. Deze scheen een mooie daktuin te hebben, maar het was gewoon een glazen overkapping met een natuursteen vloer en een paar bankjes. Om toch nog iets typisch Chicago's te eten ging ik 's avonds naar Giordano's. Hier heb ik een Chicago Classic deep dish pizza besteld. Dat is een pizza met een opstaande rand van een paar centimeter die helemaal gevuld is met alles wat je wil. Ik kreeg alleen maar de helft op (van de kleinste!) dus de rest nam ik mee in een doos.

De volgende dag had ik helemaal ingepland maar het weer gooide roet in het eten. Ik wilde een historische boottoer doen, maar in de regen is dat geen pretje. Toen maar een (iets te dure) bustoer langs een aantal architectonische hoogtepunten gedaan. Voor de leukigheid ging deze vooral naar het zuiden van de stad, zoals de universiteitscampus die Mies van der Rohe heeft ontworpen en het Robie huis van Frank Lloyd Wright. Rond 1 uur was ik weer in het hostel en ik wilde eigenlijk nog naar de bekendste wolkenkrabber: Willis Tower (voorheen Sears Tower). Hieraan hebben ze 4 glazen hokjes gehangen waardoor je op 420 meter hoogte de stad onder je voeten kunt zien. Teruggekeerd in het hostel heb ik m'n was gedaan, zodat ik met schone spullen weer richting de volgende steden kon gaan.

De bus naar Cleveland vertrok om 12.00 maar volgens de website van de Greyhound moest ik m'n Discovery Pass (60 dagen onbeperkt reizen) 2 uur van tevoren ophalen. Dit bleek helemaal niet nodig, dus heb ik 2 uur op het busstation gezeten. De busreis viel me alles mee, het was wel 7,5 uur maar er was internet, een stroomaansluiting en leren stoelen met genoeg beenruimte. Ik heb me dus wel vermaakt. Ik kwam rond 21.00 in Cleveland aan en ging met de taxi naar het hostel. De volgende dag ging ik op tijd naar hetgeen waarvoor ik naar Cleveland kwam: The Rock and Roll Hall of Fame. Het was goed druk in de stad want het was gameday, de Cleveland Browns moesten spelen en het stadion was naast de hall of fame. Dus iedereen liep daar in z'n bruin/oranje outfits. Jammer genoeg mochten er in de hall of fame geen foto's gemaakt worden. Maar ik heb wel toffe dingen gezien van Elvis, Johnny Cash, The Beatles, Metallica enzovoorts. Kleren, gitaren, originele songteksten en andere ongein. Buiten stond toevallig nog de toerbus van Johnny Cash, daar moest ik natuurlijk even mee op de foto en je mocht er ook gewoon in.

Omdat ik niet te laat in Niagara Falls aan wilde komen had ik om 1.30 alweer de bus. Ook deze bus was weer superdeluxe. Dit hostel was vlakbij het busstation dus na 5 minuten lopen was ik daar rond 21.00. De volgende dag ging ik er weer op tijd uit om met de fiets langs de rivier te toeren. Zo heb ik ook dingen gezien die de gemiddelde toerist niet ziet. Langs de rivier loopt een hele fietsroute met allerlei bezienswaardigheden er langs. Maar het ging natuurlijk om de watervallen, die erg indrukwekkend waren.

Ik blijf vannacht nog een nachtje in Niagara Falls omdat er in Toronto geen hostel was die nog een plekje vrij had. Dus morgen om 11.35 met de bus die kant op!

  • 11 September 2012 - 02:22

    Mark:

    "Ik kreeg alleen maar de helft op (van de kleinste!) dus de rest nam ik mee in een doos." +1!! :D

    Ziet er goed uit Cheat. Mooie foto's ook. Heb ik toch nog wat nuttigs gedaan tijdens mijn nachtdienst...Comedy Central heb ik nu ook wel eens gezien. :)

    Veel plezier daar kerel!

  • 11 September 2012 - 10:13

    Joost:

    Je doet er wat aan Cheat! Straks kom je nog superfit terug van al dat gefiets. Johnny Cash toerbus stond er vast speciaal voor jou;)


  • 11 September 2012 - 11:55

    Remy:

    Dat klinkt allemaal goed Robin! Drukke dagen en een hoop te zien. Dat doe je goed.

  • 11 September 2012 - 21:06

    Corry Pronk:

    Maar goed dat je geen hoogtevrees heb. Tjeetje wat hoog en dan die glazen vloer. Veel plezier!

  • 12 September 2012 - 18:38

    Mam:

    Ha Robin

    Goh joh, wat ben jij een bofkont dat je al dat moois mag zien. Vooral de Niagara Falls lijken me indrukwekkend.

    Carpe diem, dat doe je zéker.

    Geniet er lekker verder van en tot 'skeips' maar weer he?

    Een warme groet vanuit de Meerkoet! X mam

  • 13 September 2012 - 19:23

    Vivian:

    Wat leuk allemaal ! en wat een mooie foto's !
    xxx

  • 15 September 2012 - 18:40

    Pap:

    Hoi man, mooi dat je zo actief bent en zoveel ziet. Ik begrijp dat je het erg naar je zin hebt. Moet ik af en toe je auto gebruiken, anders is straks de accu leeg?

    Tot lezens / horens.

    je vader.

  • 15 September 2012 - 18:59

    Robin Konst:

    Hoi pap, ik heb het zeker naar m'n zin en blijf lekker bezig.
    Het zou inderdaad wel goed zijn om af en toe m'n auto te gebruiken ja.

    Gr. Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 109833

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: