New Orleans, Atlanta, Savannah, St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu New Orleans, Atlanta, Savannah, St. Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu

New Orleans, Atlanta, Savannah, St. Augustine

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Saint Augustine

De laatste dag in Memphis had ik bij het hostel een fiets gehuurd en ging ik naar het Pink Palace Museum. Dit was eigenlijk weer een standaard natuurhistorisch museum met opgezette dieren, skeletten en 10.000 soorten steentjes. Maar er was ook een Imax theather waar ik een film over de noordpool had gezien, dat was wel interessant. En er was een planetarium, een grote koepel waar het helaal in geprojecteerd wordt. Zo konden ze makkelijk allerlei sterren en planeten laten zien.

Om 8 uur 's ochtends stond ik klaar om met de taxi naar het busstation te gaan, op zondag ging er geen bus heen. De rest van de dag (11 uur lang) in de bus richting New Orleans gezeten.

De volgende dag werd ik om half 10 opgehaald door een busje om een ritje door de stad te maken. We gingen langs veel van de toeristische dingen zoals Jackson Square, French Quarter, een begraafplaats en mooie huizen aan St. Charles street. Maar we gingen ook door wijken waar Katrina flink had toegeslagen. In een wijk was nog maar 1 op de 4 huizen bewoond, de rest stond leeg en waren flink in verval. Van een andere wijk waren alle huizen compleet weggespoeld en Brad Pitt heeft daar nu 99 van de beloofde 150 nieuwe huizen neergezet. Het busje zette me af bij French Market, een markt met veel eetkraampjes en souvenirswinkels. Hierna de bus richting het hostel gepakt en daar in de buurt nog even rondgelopen langs allemaal antiekwinkels en boetiekjes.

Omdat ik wel meer van het French Quarter wilde zien ging ik mee met een wandeltocht. Het was op zich interessant, maar ik had verwacht dat we meer zouden zien. Wel op haar advies naar een museum over Katrina geweest. En op een andere verdieping was een museum over Mardi Gras. Hierna over de befaamde Bourbon Street gelopen, maar overdag valt er weinig te beleven.

De volgende busreis duurde wederom 11 uur en ging naar Atlanta. M'n hotel was midden in het centrum, maar de wijk waarin het busstation lag in een niet zo fijne buurt. Op weg naar de metro liepen er allemaal zwervers en drugsverslaafden. Uitheindelijk toch heelhuids aangekomen in het hotel.

Ik bleef maar 1 dag in Atlanta, maar gelukkig kun je alle toeristische dingen daar in 1 dag doen en alles ligt binnen 5 minuten lopen van m'n hotel en van elkaar. Ik ging eerst naar het CNN hoofdkwartier. Hier kreeg ik een rondleiding langs de studio's en de ruimtes waar al het nieuws verzameld en gescript wordt. Daarna door naar Coca-Cola World. Vooral veel reclame voor het drankje dat een paar honderd meter van dit museum uitgevonden werd, maar het was wel interessant. Op het laatst waren er 56 verschillende Cola-producten van over de hele wereld te proeven. Na 10 smaken had ik het wel weer gehad en begon m'n buik al te borrelen. Aan de overkant was het Georgia Aquarium, de grootste van de wereld. Eerst was er een dolfijnenshow, dat hadden ze wel leuk gedaan met allerlei effecten en natuurlijk de dolfijnen zelf.

De volgende dag nam ik de bus naar Savannah. Hier werd wel weer duidelijk wat voor stad Atlanta is, dit was de eerste keer dat al m'n bagage gecontrolleerd werd. Als ze normaal al controlleren doen ze alleen de handbagage. Ik had een Zwitsers zakmes in m'n rugzak, dus die kon ik inleveren. Zonde, want ik had hem eigenlijk voor niks meegenomen. In Savannah zat ik weer in een hotel, het enige hostel in de stad had niet echt goede recensies en je kon alleen kamers met 4 bedden huren. Dan zou ik dus $60 betalen voor een bed. Voor dat geld zat ik liever in een knap hotel iets buiten de stad.

Omdat de historische binnenstad van Savannah niet zo groot is scheen het het best te zijn om deze lopend te ontdekken. Ook hier was een wandeltoer dus die had ik geboekt bij Savannah Dan. Een kerel van 2 meter met een roze 3 delig pak en een hoed, die alles erg leuk kon vertellen. Over de vele pleinen in de stad, een aantal beroemde huizen en een kathedraal. Een van die huizen ben ik later zelf nog binnen geweest. De architect was zo geobsedeerd door symmetrie dat ie soms een valse deur in een gang maakte om het maar symmetrisch te krijgen (oke, de kamerindeling was dus niet symmetrisch). Van buiten was alles wel precies gespiegeld. En op aanraden van Dan een broodje Godfather (kip met braadworst) gehaald bij een tentje. Daarna naar m'n zoveelste kunstmuseum, maar die zat bij de entree van dat huis in.

Ook in Savannah bleef ik maar 1 dag, dus de volgende dag ging ik op weg naar St. Augustine, de oudste Europese stad van Amerika. Het zag er al echt tropisch uit, met alle palmbomen en de stijl van de gebouwen. 's Avonds meegelopen met een History, mysterie, mayhem and murder tocht. Er werd van alles verteld over de wat minder belichte kant van de geschiedenis.

Gister eerst wat door de stad gelopen en zo kwam ik uit bij Flagler College. Deze is gevestigd in een oud hotel, waar de rijke mensen uit het noorden kwamen overwinteren. Een erg mooi gebouw, met Tiffany glas in lood ramen, kandelaars en meubels. En Thomas Edison himself heeft de elektra aangelegd. Nu zit er dus een school in en de eerstejaars dames slapen in de voormalige hotelkamers. Niet verkeerd. Hierna naar het Potter Wax museum, een soort Madame Tussauds. Stelde niet veel voor, maar er was ook een pop van Al Capone met een film erbij over zijn leven, dat was wel interessant. Vervolgens naar een Piratenmuseum, St. Augustine heeft in het verleden regelmatig te maken gehad met piraten. Het was niet zo groot maar wel erg leuk aangekleed. Hierna liep ik een beetje door de stad en ging ik naar het oudste schoolgebouw van Amerika. Een klein houten gebouwtje, maar wel geinig. Ze zijn hier erg trots op het feit dat ze de oudste stad zijn, want ook een oude drogisterij was omgebouwd tot attractie. In het hostel hebben we de hele avond naar het nieuws gekeken vanwege Sandy. 's Ochtends was al een schip gezonken waar een kerel in het hostel hier mee opgehaald zou worden. Er zat al iemand op die hij kon dus voor hem was het wel spannend. Later bleek dat ze bij de twee vermiste mensen zat. Ze werd wel gevonden maar was toen al overleden.

Vandaag ging ik naar het belangrijkste gebouw van de stad, Castillo de San Marco, een kasteel dus. Deze was gebouwd door de Spanjaarden om hun kolonie te beschermen en was daar erg succesvol in. Het kasteel heeft 15 grote aanvallen van piraten, Britten en indianen weten te weerstaan en is nooit met geweld ingenomen. Daarna bij het hostel een fiets gehuurd en naar een vuurtoren gegaan. Het waaide pittig dus ik werd bijna van die toren afgeblazen. Hier had Sandy weinig schade aangericht, behalve dat een deel van het strand weggewaaid was. Hierdoor ontstond een klif van bijna 3 meter. Dat wilde ik wel zien dus ging ik nog even naar het strand. Ze waren helaas al met een bulldozer bezig om de boel weer effen te maken.

Morgen ga ik om 14.30 naar Orlando, waar Mark hopelijk rond 20.40 aankomt. Gezien alle vluchten naar Chicago vandaag gecancelled zijn wegens Sandy wordt dat wel spannend.

  • 30 Oktober 2012 - 22:41

    Anoniem:

    Nice cheat

  • 30 Oktober 2012 - 22:41

    Robin Konst:

    Goed verhaal :p

  • 30 Oktober 2012 - 22:50

    Vivian:

    coca colaa niceee :D
    weer leuk om te lezen!, en wel erg van die persoon die is overleden zeg, echt heftig !

    xxxx

  • 30 Oktober 2012 - 22:54

    DaMarcus:

    Genot Cheat! Ik kom er aan!! :D

  • 31 Oktober 2012 - 00:23

    Robin Konst:

    Oke, tot morgen!

  • 31 Oktober 2012 - 19:11

    Tante Joyce:

    Leuk dat jij ook naar New Orleans bent geweest.Ik was er in 2007 en toen was de ravage na Katrina nog behoorlijk zichtbaar. En wij hadden en hotel in de French Quarters en inderdaad overdag is er weinig te beleven, 's avonds is het net een groot kermis met overal Jazz bandjes.
    Veel plezier met Mark, groetjes van Tante Joyce

  • 04 November 2012 - 12:49

    Nico En Corry:

    Weer een mooi verhaal en leuke foto's.
    Veel plezier en groeten van ons!

  • 09 November 2012 - 21:20

    Tante Gerda:

    Hallo Robin, je reis zit er bijna op. Wat heb je veel gezien. Dit zal voor de rest van je leven een prachtige herinnering blijven. Bedankt voor je verslagen. Wij hebben meegenoten. Goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 109825

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: