Orlando en Miami - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Robin Konst - WaarBenJij.nu Orlando en Miami - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Orlando en Miami

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 November 2012 | Nederland, Enkhuizen

Ik ben onderhand alweer bijna een week thuis, maar ik kan jullie de laatste dagen van de reis natuurlijk niet onthouden. Op woensdag 31 october ging ik dus met de bus van St. Augustine naar Orlando. Vanwege problemen met het vliegtuig had Mark wat vertraging opgelopen en zodoende miste hij de aansluiting in Chicago. Gelukkig kon hij daar een vliegtuig later naar Orlando pakken zodat hij 's avonds alsnog aankwam bij het hotel. De volgende dag begonnen we gelijk aan het enige wat in Orlando te doen is; de pretparken. We gingen eerst naar een van de twee Universal parken. Hier waren attracties met thema's zoals The Simpsons, Shrek, Revenge of the Mummy en Men in Black. Omdat we er in het naseizoen waren hoefden we bijna nergens echt lang te wachten, dus aan een dag per park hadden we genoeg.

We hadden bij het hotel een combinatieticket voor de Universal parken gekocht en daarbij kwam een gratis ticket voor hun waterpark Wet 'n Wild. Hier gingen we heen op de mooiste dag (27 graden en geen wolkje aan de lucht), maar ook hier was het lekker rustig. Zo konden we elke keer doorlopen bij de glijbanen en hebben we ze bijna allemaal meerdere keren gedaan. Tussen de middag gingen we even lekker uitrusten en een kleurtje pakken op de strandbedden.

De derde dag stond het bezoek aan het andere Universal park op de planning: Islands of Adventure. Ook hier had elk deel van het park een bepaald thema van een film of stripverhaal. Waar we het meest naar uit keken was natuurlijk de wereld van Harry Potter. Hier hadden ze een deel van Zweinstein en de winkelstraat uit de films nagebouwd. Je kon er zelfs snoep, boterbier en toverstaffen kopen. De attracties waren ook leuk en de wachtrijen waren mooi aangekleed. Omdat dit ook een lekker warme dag was gingen we ook in een aantal waterattracties. Boomstammen, een boottocht door Jurassic Park en van die ronde bootjes in Popeye thema. Na al deze dingen waren we wel compleet doorweekt. Bij deze dingen kon je ook voor een kwartje mensen in de bootjes natmaken vanaf de kant, dit moesten we natuurlijk wel een paar keer doen!

Een bezoek aan een Disney park kon toch eigenlijk niet ontbreken dus gingen we de laatste dag naar het Magic Kingdom park. Hier waren de klassieke Disney attracties zoals The Pirates of the Caribbean en Space Mountain. Om Mark nog wat Amerikaanse geschiedenis bij te brengen gingen we ook naar de Hall of Presidents, een voorstelling waarbij poppen van alle 44 presidenten aanwezig waren.

Na 4 dagen pretparken bezoeken waren we er wel aan toe om verder te gaan richting Miami. Dit deden we weer met de Greyhound bus. We kwamen rond 6 uur bij het hostel aan en na gesetteld te zijn liepen we gelijk maar richting het strand. Het was echter al donker dus veel was er niet te zien. Aan Ocean Drive, de laatste straat voor het strand, waren in ieder geval wel genoeg restaurants. Ieder restaurant had een paar leuke dames ingehuurd om maar mensen voor hun restaurant binnen te halen. We kregen een beetje een flashback naar proppers in Lloret de Mar ofzo. Na het eten hebben we nog een tijdje door de winkelstraten gelopen.

De eerste ochtend hebben we weer door de stad gelopen en gezond een smoothie gedronken op Ocean Drive. 's Middags stond een bezoek aan de Everglades op het programma. Dit hadden we geboekt bij het hostel. We werden opgehaald met een busje en na een uur of 1,5 rijden waren we er. We gingen eerst met een moerasboot een stukje varen op zoek naar wilde alligators. We hadden er 3 gespot voor we weer terug waren bij het begin. Hierna kregen we nog een korte show waarbij een aantal alligators gevoerd werden. Toen het af was mochten we voor $3 op de foto met een baby alligator van 2 jaar oud. Dat moesten we natuurlijk wel even doen!

Op de woensdag hadden we even een rustdag ingelast. Na eerst lekker bruinende zonnebrand gekocht te hebben gingen we richting het strand. Het water en het stand waren mooi schoon dus bij een lekker zonnetje was het daar goed vertoeven. Voor de avond hadden we kaartjes gekocht voor een basketballwedstrijd tussen Miami Heat en de Brooklyn Nets. We gingen al wat eerder heen en hebben daar in een soort winkelcentrum wat gegeten. De wedstrijd was leuk om een keer mee te maken en ze lieten je geen moment vervelen. Tijdens elke rustpauze was er wel iets om je aandacht op te houden. Al met al een heel spektakel en gelukkig won Heat ruim (zoals verwacht).

Om ook nog wat van de stad te zien gingen we donderdag mee met een boot en bus toer. Met de boot gingen we langs een aantal eilanden tussen Miami en Miami Beach, waar de rijksten der aarde wonen. Bij de meeste huizen wist de gids wel wat leuks te vertellen en wie er woonde. Met de bus gingen we meer door bepaalde delen van de stad zelf. Ook hier kwamen we langs wat leuke optrekjes. We stapten uit in Little Havana zodat we even een ijsje konden eten. Op aanraden van de gids gingen we 's avonds eten in Espanola Way, een straatje met leuke restaurants. Niet ver hier vandaan was een grote winkelstraat. Hier hebben we mogen meemaken dat we in de rij moesten staan om bij de H&M naar binnen te mogen. Het was buiten al best koud geworden, dus zijn we toch maar naar binnen gegaan om een goedkope trui te kopen.

Vrijdagochtend werden we alweer vroeg opgehaald om naar Key West te gaan. Dit is de laatste van een rij eilanden die aan het vaste land van Florida verbonden zijn. Dit is ook het zuidelijkste puntje van 'the continental United States', dus exclusief Hawaii. We dachten eerst daar in de stad rondgeleid te worden, maar in de bus besloten we toch te gaan snorkelen. Na snel een goedkope en foute zwembroek gekocht te hebben waren we klaar om te gaan. Na een uurtje varen met een catamaran kwamen we aan bij het rif. Helaas was het bewolkt geworden en was het harder gaan waaien, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben een aantal mooie vissen gezien, tot ik bijna een kwal in m'n gezicht kreeg. Toen ging ik zo snel mogelijk het water uit, maar achteraf bleekt dit soort weinig kwaad te doen. Na het snorkelen hadden we nog de tijd om in de stad rond te lopen en zijn we naar het zuidelijkste punt gelopen. Onderweg kwamen we langs onwijs veel barretjes waar voornamelijk oudere mensen aan het feesten waren. Blijkbaar was dit hun versie van Lloret de Mar. Toen we terugliepen om wat te gaan eten werd ik nog bijna aangereden door een dronken malloot in een pick-up truck. Hij raakte nog wel een lantaarnpaal voor ie er weer vandoor ging. Na het eten gingen we weer naar de bus om terug naar Miami te gaan.

Onze laatste dag besloten we om het rustig aan te doen. Helaas was het weer er niet op vooruit gegaan, maar een paar wolken weerhielden ons er niet van om naar het strand te gaan. Het waaide alleen wel wat harder aan de kust, dus werden we regelmatig gezandstraald. Compleet onder het zand besloten we om terug te gaan naar het hostel. Er was toevallig nog een autoshow bezig, dus zijn we daar heengegaan. Het was wel leuk om dit hier eens mee te maken, er staan toch weer hele andere merken als op bijvoorbeeld de AutoRAI, Vooral de Amerikaanse musclecars trokken mij wel aan. Maar milieubewust als we zijn hebben we nog een stukje meegereden in de elektrische Mitsubishi iMiev en de Fisker Karma. Buiten kon je zelf een proefritje in een aantal auto's maken, maar door het Amerikaanse verkeer en mijn gebrek aan ervaring met een automaat leek het me toch niet verstandig om in een auto met 600 pk te gaan rijden.

Op zondag moesten we voor 12 uur uitchecken uit het hostel, en gingen we gelijk hierna met de bus richting het vliegveld. Rond half 4 konden we hier boarden in het grootste passagiersvliegtuig van de wereld, de Airbus A380-800. Na een tussenstop in Frankfurt stonden we maandag rond half 11 's ochtends weer op Nederlandse bodem.

Ik wil bij deze nog iedereen bedanken voor het lezen van mijn verhalen en de leuke reacties hierop. Het was een leuke manier om iedereen op de hoogte te houden en voor mezelf bij te houden wat ik allemaal gedaan heb. Ik heb in ieder geval een hele mooie reis gehad, waarbij ik veel gezien, gedaan en beleefd heb en ik zal zeker nog een keer terugkeren naar het land van de onbegrensde mogelijkheden!

• 19 November 2012 - 17:57

Mark:

Haha...vooral dat stuk van die dronken malloot vind ik nice..:P Een malloot was het zeker, niet best!