De eerste dagen in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Chicago

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 September 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Mijn eerste dag in Chicago ben ik eerst in een aantal folders gaan kijken wat er allemaal te doen was. In een folder van het Museum of Science and History vond ik dat het de laatste dag van een tentoonstelling van Mythbusters was, zo was mijn eerste activiteit bekend. Door middel van een kaart met al het openbaar vervoer in Chicago probeerde ik uit te vogelen hoe ik daar kon komen. Dus ik kocht een kaartje voor de Metra trein en ging braaf op het perron staan wachten. Toen bleek dat de trein pas een uur later kwam. Het was toen om 10 uur al best warm, dus ik wilde liever niet op het station blijven wachten. Ik had in de verte al een fontein, Buckinham Fountain, gezien. Daar heb ik mooi even in het gras gelegen om te wachten op de trein.

In de trein stond de airco goed koud, wel een lekkere afwisseling met de warme buitenlucht. Ik had het museum al snel gevonden ik kocht een normaal kaartje en een voor de Mythbusters Special. Het was best een groot museum, met allerlei thema's die met wetenschap en industrie te maken hadden. Het Mythbusters gedeelte vond ik niet zo heel bijzonder, alleen de spullen die ze tijdens de show hadden gebruikt waren wel geinig.

Na het museum ben ik nog even terug naar de fontein gegaan, die helemaal was afgezet door de politie. Ik liep maar door naar het meer en daar heb ik in het gras nog wat in m'n Lonely Planet gelezen. Terug in het hostel maakte ik contact met 2 mensen, een meisje uit Engeland en een jongen uit Roemenie. Ze wilden 's avonds ergens de kroeg in en vroegen of ik mee ging. Om de hoek had ik snel een hamburger met friet gegeten en om 8 uur zat ik klaar in de lobby. Het meisje uit Engeland was iets te laat en de jongen uit Roemenie was blijkbaar een beetje ongeduldig en ging ergens anders naar toe. Uiteindelijk met het meisje wat door de stad gelopen en een biertje gedaan in een soort sportbar.

De volgende dag zouden we ook wat met z'n 3'en gaan doen, we hadden ons alleen een beetje verslapen. Uiteindelijk gingen er nog 3 meiden uit Roemenie mee, waar die jongen hier mee was. We gingen naar Millennium Park, waar de beroemde 'Bean', ofwel Cloud Gate in staat. Het perfecte moment om een zootje foto's te schieten. Toen dachten we wel even naar Navy Pier te lopen. Op de kaart leek het niet zo ver, maar het was nog een pittig eind. Daar eerst wat gegeten en een biertje gedaan bij Bubba Gump, gebaseerd op de film Forrest Gump. Het was een leuk tentje en het eten was prima. Na het eten gingen we in het reuzenrad, die een mooi uitzicht gaf over de stad. Omdat we allemaal redelijk uitgeput waren van de wandeling hebben we nog even op het strand gelegen.

's Avonds zouden we met dezelfde groep naar Wicker Park, waar wat leuke kroegen en barretjes te vinden zijn. De jongen uit Roemenie besloot alleen op het laatste moment om de gayscene in Chicago te ontdekken. Moest ie ook lekker zelf weten.. Dus ik ben met de vier meiden naar een bar gegaan, mooi een biertje gedaan en pool gespeeld.

Vandaag was voor hun allemaal de laatste dag, dus ik had weer mijn eigen plan gemaakt. Ik had me ingeschreven voor een wandeling langs wat architectonische hoogtepunten van de stad. Dit werd georganiseerd vanuit het hostel en een vrijwilliger vertelde wat over de gebouwen. Op haar aanraden ben ik naar de Federal Bank gegaan. Hierin zit een tentoonstelling over de historie van het Amerikaanse geld, best interessant. Hierna ben ik naar het Chicago Art Institute gegaan. Dit is een enorm museum met allerlei soorten kunst. Van klassieke Europese, tot moderne Amerikaanse en Japanse. Met love benen ben ik weer richting het hostel gegaan en heb ik op bed mooi Friends gekeken. Ik zal vanavond niet veel gaan doen, want morgen heb ik weer een actieve dag. Dan ga ik met de fiets een route van 11 kilometer langs wat interessante punten doen. Zaterdag ga ik met de bus naar Cleveland, ik denk dat ik daarna m'n volgende verhaal erop zal zetten.

  • 06 September 2012 - 06:26

    Remy:

    Leuk en releaxed begin van je reis Robin. Mooie fotos ook, wat een stad. Have fun!

  • 06 September 2012 - 14:35

    Robi:

    Je bent wel lekker veel aan het doen Cheat! En op stap met 4 meiden is natuurlijk ook niet verkeerd;) Enjoy!

  • 06 September 2012 - 19:45

    Yara:

    Cheat! Jeetje joh je hebt het er maar druk mee! Maar het klinkt allemaal echt super tof:) Have fun! xx

  • 07 September 2012 - 07:07

    Ted:

    Klinkt goed Robin! Op stap met de lady's, ik zei 't toch.. Cheat komt terug met een kippie ;-)
    Have fun & keep posting!

  • 07 September 2012 - 17:13

    Jaap:

    Player :P

  • 07 September 2012 - 21:09

    Mam:

    Ha lieve Robin
    Het deed me goed iets te horen van je, ik was zóó nieuwsgierig wat je daar allemaal aan het doen bent. En zo te lezen leuke dingen. Het Millenium Park zag er groots uit hoor.
    Je hebt al veel ondernomen. Goeie reis naar Cleveland en ik zie uit naar je volgende verslag. Kus mam X

  • 08 September 2012 - 20:56

    Tante Joyce:

    Ja, leuk wat van je te lezen, ik vind het echt stoer van je dat je dit doet, een hele belevenis voor je. Veel plezier in Cleveland. Groetjes, Tante Joyce

  • 08 September 2012 - 21:03

    Tante Joyce:

    Oh ja, en leuke fotos, wat een mega stad.
    Have fun, Tante Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 109826

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: