Boston en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu Boston en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Boston en New York

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 September 2012 | Verenigde Staten, New York

De 8 uur durende reis van Montreal was gelukkig weer met een luxe bus. We stonden bijna een uur bij de douane omdat er mensen waren die hun spullen niet op orde hadden en we hebben zelfs een vrouwtje bij de grens achtergelaten. Ik kwam rond half 8 aan in Boston en zag op een bord bij de lobby dat het bowlingavond was. Dus snel m'n spullen op de kamer gezet, even omkleden en om 8 uur stond ik klaar om te bowlen. Toevallig kwam ik weer een Nederlandse jongen tegen die ik in Niagara Falls had ontmoet. Bowlen was erg leuk, vooral een spontane manier om wat mensen te ontmoeten. Hierna even naar een bar gegaan om nog een paar biertjes te drinken.

De volgende dag zou het slecht weer worden dus had ik een dag vol musea ingepland. Uiteindelijk was het prachtig weer... Ik begon in het Isabella Stewart Gardner Museum. Dit was het huis van een rijk vrouwtje die kunst verzamelde, dus je liep echt door de kamers die zij ingericht had. Weer eens wat anders dan andere musea. Hierna ging ik naar het aquarium waar ik ook gratis naar een IMAX film mocht omdat ze aan het verbouwen waren. 's Middags ging vanuit het hostel een groepje naar het Museum of Modern Arts. Hier gingen we een beetje gehaast doorheen omdat we om 18.30 de gratis pizza in het hostel niet wilden missen. En bij de coat checking hebben ze het hangertje van m'n klompjes kwijt gemaakt, mijn subtiele hint dat ik uit Nederland kom is dus weg. 's Avonds was het Bar Night, dus met een groep uit het hostel naar een pub geweest om een paar biertjes te doen. Hier weer een jongen uit Nederland ontmoet, toch wel een leuke afwisseling om weer eens Nederlands te praten.

Ik had bij het aquarium al kaartjes gekocht om de volgende dag te gaan whale watchen. Een half uurtje onderweg was de oceaan te ruw dus moesten we weer terug. Geld teruggekregen en met 2 jongens uit het hostel die ook op de boot zaten ging ik maar een Duck tour doen. Dat is met een amfibie voertuig door de stad rijden en varen. Hierna nog naar het Science Museum geweest, heel interactief dus dat was wel leuk.

Vanuit het hostel met een groep de Freedom Trail toer gedaan. Dit is een route langs een aantal belangrijke punten uit de Amerikaanse geschiedenis, en dan vooral het begin van de revolutie (bijvoorbeeld de Boston Tea Party). De toer ging maar tot de helft, dus rond de middag voor lunch met een paar mensen naar de Cheers pub geweest, waarvan de buitenkant bekend is geworden door de gelijknamige serie. Ik ging weer terug naar het begin van de Freedom Trail en heb hem nog een keer helemaal gelopen. En weer voor de helft terug om in Little Italy te eten. 's Avonds vanuit het hostel naar een loungebar, dat was wel erg gezellig.

De volgende dag weer veel te vroeg op om met een groepje uit het hostel de Harvard rondleiding te doen. Erg mooie campus en leuk om wat over de geschiedenis te horen. Er hebben ook wat bekende mensen gezeten, zoals Matt Damon, Natalie Portman en natuurlijk Mark Zuckerberg van Facebook. 's Middags nog maar eens whale watchen geprobeerd en deze keer ging het wel door. 5 tot 7 walvissen gezien, waarvan 1 Atlantic Right whale en voor de rest bultruggen. Heel mooi om te zien hoe ze hun staart omhoog gooien als ze duiken.

De 23e ging ik met de bus naar New York. Verder niks gedaan die dag.

Op internet had ik gezien dat er een bedrijf was dat een Dutch Roots fietstocht deed. Precies op mijn eerste dag dus dat kwam mooi uit. Er ging ook een vrouw mee die mede-editor was van een boek over de Nederlandse roots in en om New York. Zij wist weer meer dingen vertellen dan de gidsen, dus ook voor hun was het interessant. We gingen voornamelijk door het noorden van Manhattan en The Bronx, waarbij de laatste weinig meer met de Nederlandse roots te maken had.

Alsof ik nog niet genoeg lichamelijk beweging had gehad ging ik dinsdag mee met een wandeltocht door downtown Manhattan. Veel van het bekende deel van de stad gezien, 9/11 memorial, The Financial District (Wall street), Tribeca, Soho, Greenwich Village, The Meatpacking district. Uiteindelijk na 9,5 uur terug in het hostel. Toch nog maar even een biertje gedaan met wat mensen van de wandeltocht.

Gister was een dag van de gebouwen. Ik begon met het Rockefeller centre, waar in het grootste gebouw een uitzicht platform is. Mooi uitzicht over Central Park en de rest van de stad. Er was beneden nog een Lego winkel, ook hier nog even naar binnen geweest. Hierna naar St. Patrick's Cathedral, die jammergenoeg helemaal in de steigers stond. Van binnen wel erg mooi. Over 5th Avenue naar het Empire State Building, die weer even hoger was dan de Rockefeller. Kreeg hier ook een audiotour bij, best interessant en weer een mooi uitzicht. Weer doorgelopen naar The Flatiron Building, New Yorks eerste ' skyscraper'. Met de metro naar Grand Central Station en de Chrystler building, waar je helaas niet naar binnen mocht. Weer met de metro naar Times Square, wat een gekkenhuis is het daar. Even op de grote rode trap gezeten en alle reclameborden bekeken. Er was ook een M&M's winkel, waar je werkelijk alles kon kopen wat daar mee te maken had. En weer naar de Bubba Gumps winkel geweest, even een souvenir gekocht. Terug bij het hostel miste ik alleen wat, ik had m'n camera bij Bubba Gumps laten liggen. Dus snel gebeld en gelukkig hadden ze hem gevonden. Weer terug daarheen en gelijk maar blijven eten zodat ik Time Square ook in de avond kon zien.

Vandaag naar het American Museum of National History geweest, ik had alleen love benen van de afgelopen dagen dus 's middags lekker niks gedaan (behalve dit stukje typen). Ik heb nog 3 dagen bijgeboekt, blijf nu totaal 10 dagen in New York. Er is nog zo veel te doen!

  • 27 September 2012 - 23:32

    Vivian:

    Wat super vet allemaal ! je doet echt heel veel leuken dingen :D en dat whale watchen ook mooi zeker. en wat een gelukje dat je je fototoestel terug hebt.

    Liefs Viv

  • 28 September 2012 - 12:30

    Joost:

    Nice Cheat! Blijft ie gewoon 10 dagen in NY chillen, ben jaloers! Niet te veel bier drinken :)

    x

  • 28 September 2012 - 13:52

    Robin Konst:

    Ik ben momenteel weer eens gezegend met een koortslip, dus bier drinken zit er even niet in Joost.. En inderdaad geluk Viv, ik kreeg het wel even benauwd toen ik er achter kwam!

  • 29 September 2012 - 17:26

    ∆:

    Rockefeller centre dus... aluhoedje wel opgedaan?

  • 29 September 2012 - 19:07

    Ton:

    Hoi Robon,

    leuk dat je zo goed vermaakt en je tijd nuttig besteed. Hier alles o.k.

    grtz je vader

  • 29 September 2012 - 21:32

    Mam:

    Ha knul
    Jeetje zeg, wat een prachtige reis ben je aan het maken. Lijkt me mooi om die bultruggen te zien zwemmen.
    Ik geef je gelijk om langer in New York te blijven, goed dat je reis niet helemaal vastligt.
    Hou je goed en veel plezier hoor!

    Een groet vanuit de Meerkoet X mam

  • 30 September 2012 - 20:01

    Tante Joyce:

    Jeetje, wat zien en beleef je een hoop, wel grappig dat je toch af en toe iemand uit Nederland ontmoet en weer ff lekker Nederlands kan kletsen. Geniet lekker, nd take care of yourself, liefs van Tante Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 109817

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: