Eerste week Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu Eerste week Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Eerste week Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Maart 2017 | Canada, Vancouver

M'n eerste week in Vancouver zit er al weer op! Helaas heb ik nog niet alles kunnen regelen wat ik wilde gezien ik nog geen SIN nummer heb. Normaal gesproken krijg je die bij de aanvraag gelijk mee, maar om een of andere reden moest mijn aanvraag nog nagekeken worden op het hoofdkantoor. Dit kan 3 tot 4 weken duren, dus tot die tijd kan ik ook nog geen bankrekening openen. Ik heb onderhand wel een auto gekocht en een mobiel abonnement afgesloten dus ik kan in ieder geval verder.

Ondertussen heb ik gelukkig ook nog wat leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar Granville Island geweest. Dit is een voormalig industrie eiland dat nu is omgevormd tot culturele ontmoetingsplek. Alleen de betoncentrale op het eiland draait nog op volle toeren. Dit zou eigenlijk onder begeleiding van een gids maar die kwam niet opdagen dus toen ben ik maar op eigen houtje gegaan.

Op donderdagavond ben ik met het hostel naar een hockey wedstrijd van de Vancouver Canucks gegaan. Helaas hadden ze verloren maar het is best een leuke sport om te zien. En uiteraard was het hoogtepunt een knokpartij op het ijs, waarbij ze elkaar flinke klappen uitdeelden.

Vrijdag was het St. Patrick's Day. Ook op deze dag had het hostel een aantal dingen georganiseerd. Zo ben ik overdag met een groepje de stad in gegaan, maar vanwege de regen was daar niet zo veel te doen. Toen zijn we naar een bar gegaan waar je gratis chickenwings kreeg als je een biertje bestelde dus dat konden we natuurlijk niet laten liggen. Daarna gingen we naar een overdekte ruimte onder een plein waar een bandje speelde. Hier zijn we een tijdje gebleven voordat we weer terug gingen naar het hostel. 's Avonds gingen ze nog naar een aantal pubs in de stad maar hier had ik niet zo veel zin meer in.

Zondag ging ik met het hostel naar Bowen Island. Hier was de gids 1,5 uur te laat maar uiteindelijk zijn we met de bus en de veerboot aangekomen op het eiland. Over het eiland zijn een aantal wandelroutes waarvan wij een deel gedaan hebben. Het was met een leuke groep dus het was zeker een geslaagde wandeling. Om maar actief te doen ben ik gister nog mee gegaan met een wandeling door Stanley Park, dit is het stadspark van Vancouver.

Vandaag was dan de dag dat ik mijn auto op kon halen. Nadat de verzekering en de overschrijving geregeld was reed ik van het terrein af waarna gelijk al het olie lampje ging branden. Gelukkig heb ik nog 3 maanden garantie dus de verkoper stuurde me door naar een garage in de buurt waar ik morgen heen ga om een onderdeel te laten vervangen. Het rijden in een vreemde stad en een vreemd land was wel even wennen, maar als ik eenmaal de stad uit ben wordt het wel wat makkelijker denk ik.

Zaterdag ga ik naar Vancouver Island waar ik naar Victoria, Port Renfrew, Nanaimo, Ucluelet, Tofino, Campbell River en Port Hardy zal gaan. Vanaf Port Hardy neem ik de ferry naar Prince Rupert en van daaruit ga ik naar Smithers. Waarschijnlijk zal ik daar m'n volgende blog schrijven. Ik upload in de tussentijd wel foto's op Polarsteps dus hou die ook in de gaten!

  • 22 Maart 2017 - 10:06

    Theo Anita:

    Geniet ervan
    Als je op de Ferry zit kijk dan uit naar de killer wales met een beetje mazzel tref je ze.
    Groetjes
    Theo Anita

  • 23 Maart 2017 - 15:56

    Nico En Corry:

    Beste wagen Robin. We hopen dat je er veel veilige kilometers mee zal maken. Rijden ze daar ook links?
    Groeten Nico en Corry

  • 23 Maart 2017 - 19:44

    Robin Konst:

    @ Theo en Anita: Bedankt, dat zal ik doen! Het is alleen nog niet zeker dat ik met de ferry kan omdat alle auto plaatsen al volgeboekt zijn... Ze reserveren standaard 20 feet per auto dus mijn enige hoop is nog dat er wat ruimte overblijft zodat ik er nog op pas.
    @ Nico en Corry: Het is zeker een beste wagen, ik wil er ook een bed in maken zodat ik er mee kan kamperen. Ze rijden gelukkig wel gewoon rechts hier.

  • 02 April 2017 - 22:27

    Mam:

    Ha lieve Robin
    Mooie foto's hoor. Precies zoals ik Canada voor ogen heb. Je bent al een heel eind op weg.
    Hier vanuit Hoogkarspel mooi weer met zon, zonder zon heel koud.
    Je hebt het naar je zin zo te zien. Hopen dat de auto niet al te veel benzine neemt.
    Goeie reis verder jongste zoon en we hebben weer gauw contact met elkaar. Kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 109813

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: