Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Maart 2017 | Canada, Vancouver

Gisterochtend was het dan zo ver, om 08.50 vertrok mijn vliegtuig op weg naar Vancouver, Canada. De vlucht ging wel via Frankfurt en Seattle dus ik moest 2 keer overstappen. Vanwege de verscherpte regelgeving in de VS moest ik op Seattle tussendoor nog door de douane en ik moest hier nog m'n boardingpas halen en inchecken. Bij de laatste stap ging het helaas niet helemaal vlekkeloos omdat je voor Canada tegenwoordig een eTA (reistoestemming) nodig heb. Hier was ik wel van op de hoogte en ik had gelezen dat deze automatisch mee is gekomen bij het aanvragen van mijn visum. Waar ik alleen overheen gelezen had is dat de eTA aan je paspoort gekoppeld zit en dat ie vervalt als je een nieuw paspoort krijg. En laat ik nou m'n visum nog met m'n oude paspoort aangevraagd hebben...

Na een aantal belletjes van de baliemedewerker om te proberen de eTA om te zetten naar m'n nieuwe paspoort kwamen ze tot de conclusie dat ik toch echt een nieuwe moest aanvragen. Ondertussen zou het vliegtuig naar Vancouver over een uur vertrekken. Het aanvragen kon via internet en het scheen vrij snel te gaan dus dat gaf wel wat hoop. Totdat ik las dat je alleen met een creditcard kan betalen. De mijne had ik net op moeten zeggen omdat ik niet meer ingeschreven sta in het basisregister. Gelukkig stond er een meisje aan de balie die er ook nog eentje aan moest vragen en ze bood aan dat ik haar creditcard mocht gebruiken. Dat kwam dus weer mooi uit! Zij had de aanvraag al een half uur terug gedaan en had nog geen reactie gehad, maar gelukkig kwam die van mij na 2 minuten al op de mail. Dus snel m'n boardingpas geregeld en richting het vliegtuig.

De vlucht naar Vancouver was nog ongeveer 45 minuten en hier had ik nog de laatste belangrijke stap van de dag; het verkrijgen van m'n visum. Dit ging gelukkig heel gemakkelijk, ze vroegen helemaal niet naar allerlei documenten die ik volgens hun website mee moest nemen. Hierna nam ik een taxi naar het hostel en daar ben ik gelijk naar bed gedaan, daar was ik na een dag van zo'n 26 uur wel aan toe.

Nu ga ik hier rustig aan de dingen regelen die ik nog moet doen, zoals het aanvragen van een SIN nummer, een bankrekening, een mobiel abonnement en het kopen van een auto.

Zodra ik weer wat te melden heb horen jullie het!

Ik ga ook nog een soort fotoblog bijhouden, deze is te zien op https://www.polarsteps.com/RobinKonst . Ik weet nog niet hoeveel ik dat ga gebruiken maar als jullie me daar volgen of de app downloaden blijf je in ieder geval op de hoogte!

  • 14 Maart 2017 - 19:22

    Mark:

    Hoppa, mooi gratis eta binnen! ;-). Succes met het kopen van je auto. Veel plezier.

  • 14 Maart 2017 - 21:44

    Mam:

    Ha lieve Robin, wat een start van je reis, een echt avontuur. Je hebt je dapper gehouden en je hebt het vliegtuig gehaald. Nu op je gemak de andere dingen doen. Het kan beginnen! Wij volgen je en gaan ook een beetje op reis met jou. Leuk om een fotoblog bij te houden, dan zien we écht waar je bent en wat je doet. Tot gauw! Kus mam

  • 15 Maart 2017 - 10:06

    Nico En Corry :

    Hoi Robin, het grote avontuur is begonnen en je hebt al bewezen dat je met onvoorziene omstandigheden goed kan omgaan! We vinden het heel leuk om je reis te mogen meemaken en wensen je heel veel plezier!
    Een groet uit Opmeer van ons x

  • 15 Maart 2017 - 18:40

    Robin Konst:

    Bedankt allemaal! Ik had dat meisje uiteraard wel aangeboden dat ik haar gewoon geld zou geven maar dat hoefde niet zei ze. En helaas gaat het met het aanvragen van m'n SIN nummer niet zo soepel. Normaal krijg je die gelijk mee, maar om een of andere reden moet mijn aanvraag nog bekeken worden en dat kan 2 tot 4 weken duren. Nu kan ik dus nog niet zo veel omdat je dat nummer nodig heb voor een bankrekening, en ik heb een bankrekening nodig voor een abonnement.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 109797

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: