Roadtrip deel 2. The end - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 2. The end - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 2. The end

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 September 2017 | Canada, Vancouver

Tijd voor het tweede en laatste deel van de roadtrip:

27-08: Rustige dag, beetje uitgeslapen. Dingen uitgezocht voor de komende dagen en m'n blog er op gezet.
28-08: In de loop van de ochtend naar een klassiek auto museum geweest. Vooral van 1890 tot 1940. Veel bijzondere auto's met innovatieve dingen. Daarna een stukje in downtown rondgelopen en een zilveren munt van Fairbanks gekocht.
29-09: 's Ochtends naar Dredge no. 8. Eerst stukje met een oude trein, korte uitleg over het mijnen en de dredge. Daarna zelf goud pannen, ik had $12 aan goud. Na afloop gratis koek en chocolademelk. Met trein weer terug en korte uitleg over Alyeska pipeline, die loopt langs de entree van de dredge. Hierna even naar Pioneer Park, was weinig te beleven.
30-08: In de ochtend richting Chena Hot Springs. Onderweg eerst een hike gedaan naar Angel Rocks. Een flinke klim en daarna klauteren op rots formaties. Hierna naar de Hot Springs, is ook een camping. Na aankomst lekker in het warme bad, en rond 10 uur nog een keer in het donker.
31-08: Stukje rijden naar Chicken. Kwam langs het dorpje North Pole, helemaal gericht op kerst. In Chicken naar een camping waar je ook goud kan pannen. Had in Fairbanks spullen gekocht om dit te doen. 's Avonds een tijdje vanuit een voorraad paydirt op het terrein gedaan om te oefenen, morgen naar echte claim.
01-09: Vroeg op om de hele dag goud te pannen. Het was 's nachts erg koud dus ik stond nog met bevroren vingers een pan prut te wassen in ijskoud water. Gelukkig kreeg ik handschoenen en deed de zon z'n werk. Een aantal plekken geprobeerd en eentje leverde flink wat op. Wel zwaar de hele dag gebukt met een pan prut werken.
02-09: Naar Dawson City gereden over Top of the World Highway. Zo'n 170 km off road met mooie uitzichten. Eerst naar Visitors Center, daarna inchecken bij camping, boodschappen gedaan en naar Dawson City Museum. 's Avonds biertje gedaan in Westminster Hotel.
03-09 : 's Ochtends wandeltocht door downtown met Parks Canada. Daarna gratis naar Dredge no. 4 voor een rondleiding. Daarna een korte wandeling bij Discovery Claim, toen ze hier goud vonden brak de gold rush in de Yukon uit. 's Avonds naar Diamond Tooth Gerties, dit is een casino en ze hebben elke avond 3 shows met 'dancing girls'. Even roulette gespeeld en 2 shows gekeken. Helaas niks gewonnen maar de shows waren wel leuk.
04-09: Naar Tombstone Territorial Park voor een hike, Grizzly Creek Trail. Leuke wandeling, wel steil maar mooi uitzicht op het hoogste punt. Daarna even doorgereden naar een uitkijkpunt op de Tombstone berg. Mooi met de herfstkleuren.
05-09: Reisdag naar Whitehorse. Het wordt alweer een stuk warmer.
06-09: Nog een reisdag. Eerst naar Watson Lake, hier is het signpost forest. Bij de aanleg van de Alaska highway had een soldaat hier een bordje van zijn woonplaats opgehangen en nu hangen er duizenden. Daarna naar Liard River Hot Springs gereden. Hier is ook een camping. Onderweg een aantal bizons gezien, waaronder een hele kudde. 's Avonds naar de hot springs en het noorderlicht zou goed zichtbaar zijn. Helaas was het bewolkt.
07-09: Reisdag naar Fort St. John. Op camping Charlie Lake Provincial Park net buiten de stad. 's Avonds een stukje gelopen naar het meer.
08-09: Reisdag naar Edmonton. Weer even 3 nachtjes in een hostel en de tijd nemen om de komende weken uit te zoeken.
09-09: 's Ochtends naar de garage om olie te verversen. Daarna door naar de West Edmonton Mall, het grootste winkelcentrum van Noord-Amerika. 's Middags even op de laptop dingen uitgezocht.
10-09: Rustig dagje, nog verder dingen uitgezocht en naar werk gezocht. Verder boodschappen en de was gedaan.
11-09: Naar Jasper gereden. Eerst naar Visitors Centre voor info. Daarna plek op de camping geregeld en naar Maligne Canyon en Lake gereden. Vooral de canyon was erg mooi, dit is een kloof die uitgesleten is door de rivier.
12-09: Richting het zuiden in Jasper over de Icefields Parkway. Helaas was het weer er niet beter op geworden. Onderweg naar Athabasca Falls, Sunwapta Falls en Athabasca Glacier, allemaal met een korte wandeling in de regen. Omdat de komende dagen ook slecht worden besloten door te rijden naar Calgary. Op de weg terug kom ik weer langs alle dingen waar ik heen wil.
13-09: Rustig dagje, verder dingen uitgezocht voor de komende dagen en voor werk gezocht.
14-09: Naar Banff dorp gereden, eerst naar de camping. Daarna het dorp in naar het Visitor Center. Met de auto naar Surprise Corner, Bow Falls en Cave and Bassin geweest. Die laatste is een warmwater bron in een grot en hierdoor is het eerste National Park van Canada ontstaan.
15-09: Vroeg opgestaan om richting Lake Louise te gaan (het is hier altijd erg druk). Korte hike naar een uitkijkpunt gedaan. Hierna naar Moraine Lake, ook erg druk maar wel mooi. Weer terug de Icefields Parkway op voor nog meer meren. Herbert Lake, Bow Lake en Peyto Lake. Bij de laatste een flinke hike naar een uitkijkpunt met uitzicht over de hele vallei en Bow Lake. Camperen op Mosquito Creek Campground.
16-09: Naar Yoho National Park. Eerst naar Spiral Tunnels, 2 tunnels voor de trein die in een spiraal door een berg gaan. Daarna naar Takakkaw Falls en Emerald Lake. Zou in Yoho blijven maar was rond de middag al klaar dus doorgereden naar Revelstoke. Onderweg wel Glacier NP overgeslagen, hier zou ik ook een dag blijven. Maar ik voel me niet lekker dus ik ga geen lange hikes doen.
17-09: Een beetje uitgeslapen, voel me al iets beter. Na het ontbijt de Meadows in the Sky Parkway gereden (25 km) naar de top van Mt. Revelstoke (daarna nog 1 km lopen). Mooie uitzichten maar helaas wel een beetje mistig. Daarna naar Kelowna gereden.

Na 3 nachten in Kelowna zit ik ondertussen alweer in Vancouver. Ik heb namelijk besloten om niet langer in Canada te blijven en naar huis te komen. Na wat berekeningen realiseerde ik me dat ik weinig over zou houden als ik hier de hele winter zou werken. Zeker ook omdat ik in het voorjaar naar de VS wilde en de Canadese dollar nu zeer slecht staat t.o.v. de Amerikaanse. En die reis naar de VS komt nog wel en zal ik waarschijnlijk in stukjes doen i.p.v. in 1 keer.

Nu hoop ik zo snel mogelijk m'n auto te verkopen, zodra dat geregeld is vlieg ik naar huis. Misschien dat ik er tegen die tijd nog een blog op zet, maar ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het volgen van mijn reis en de leuke reacties!

• 21 September 2017 - 20:50

Nico:

Hoi Robin. Nou een pittige tocht zo op de kaart te zien.
    Een hele belevenis en voor wat goud moet je wel wat voor over hebben.
    We horen de details nog wel.
    Mooi dat je weer terug komt en er zijn nog voldoende plannen voor de toekomst
    groet Nico

• 21 September 2017 - 21:21

Robin Konst:

Hoi Nico, dat was het zeker! Ik heb ruim 11.000 km gereden.

• 21 September 2017 - 21:58

Mam:

Ha jongen. Je hebt veel meegemaakt, veel gedaan ook. Maar vooral neem je een stuk levenservaring met je mee. Je bent welkom weer in Nederland en verlang er weer naar om je te zien en te spreken. Tot gauw!

• 08 November 2017 - 10:13

Gerry Put:

Dag Robin
    Ik hoop dat je mij wat informatie kan geven over een (oud Hobbymaatje HJ journaal ) van mij.
    Ik heb in het verleden postzegels van haar gekregen en de correspondentie met haar was erg leuk
    Ze heet Patricia en heeft een zoon met een handicap die Thomas heet en ze schreef over haar broer die een rondreis maakte in Canada ook daar heb ik postzegels van gekregen.
    Als het herkenbaar voor je is dan geef ik je meer informatie Ik zou zo graag willen weten hoe het met haar is en ook met Thomas Kun je me helpen ??
    Mijn email staat erbij dus je kan me ook privé e-mailen
    Bij voorbaat dank