Vancouver (Island), Prince Rupert en Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu Vancouver (Island), Prince Rupert en Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Robin Konst - WaarBenJij.nu

Vancouver (Island), Prince Rupert en Smithers

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 April 2017 | Canada, Smithers

De laatste dagen in Vancouver heb ik niet zo heel veel boeiends gedaan. Nadat m'n auto gerepareerd was ben ik richting de UBC (University of British Columbia) gegaan. Hier was een neef van m'n vader bezig met het bouwen van een nieuw woongebouw voor studenten. We hadden eerder al wat heen en weer gemaild en hij had me uitgenodigd om het project te komen bekijken. Het was mooi om te zien hoe ze hier bouwen, en natuurlijk om een ver familielid te ontmoeten.

Op donderdag ben ik met een groepje vanuit het hostel wat gaan eten met het idee om daarna naar een trivia avond ergens in de stad te gaan. Helaas moest je je hier voor inschrijven en alle plaatsen waren al bezet. Toen zijn we naar een ander hostel gegaan waar ze een bar hadden, hier was het bingo avond dus dat was ook wel gezellig. Hierna zijn we naar een karaokebar gegaan.

Zaterdag nam ik rond 11.00 de veerboot naar Victoria op Vancouver Island. Het was een half uurtje rijden naar de haven en na een mooie boottocht tussen allemaal eilanden door kwam ik op het eiland aan. Vanaf deze haven was het weer ongeveer een half uurtje naar de stad. Nadat ik een beetje gesetteld was in het hostel had ik met een nicht van mijn vader afgesproken die in Victoria woont. We liepen eerst een stukje door de stad en daarna gingen we ergens wat drinken. Hierna ben ik alleen verder gegaan om de stad een beetje te verkennen.

De volgende dag ben ik naar het Royal BC Museum gegaan. Hier lieten ze zien hoe British Columbia ontstaan is, eerst op geologisch gebied en daarna op cultureel gebied. Daarna ging ik naar Craigdarroch Castle, dit was het woonhuis van een familie die rijk is geworden met de kolenmijnen op het eiland. Na de eerste wereldoorlog is het nog een militair ziekenhuis geweest en daarna heeft er een universiteit in gezeten. Eind jaren '70 is het compleet gerestaureerd en sindsdien is het een museum.

Maandag was de reisdag naar Nanaimo. Mijn idee was om langs Port Renfrew te gaan omdat daar een aantal mooie wandelroutes zijn. Het was alleen heel slecht weer dus ik heb maar een paar kleine routes gelopen. De weg vanaf daar naar Nanaimo was erg mooi, deze ging dwars door de bergen dus dit was ook een mooie test voor m'n auto.

In Nanaimo begon ik 's ochtends met een wandelroute door downtown. Helaas was het nog steeds slecht weer dus dat was niet echt een succes. De wandelroute ging ook langs Nanaimo Museum dus ben ik hier maar even naar binnen gegaan. Hierna heb ik nog een stukje verder gelopen en daarna ging ik terug naar het hostel. 's Middags ben ik naar een grote outdoor winkel geweest, ze hadden super veel spullen maar het was allemaal best duur. Bij een andere winkel in de buurt was het allemaal een stuk goedkoper dus daar heb ik een aantal dingen gekocht.

Helaas was het check engine lampje van de auto gaan branden dus de volgende dag had ik een afspraak gemaakt bij een garage. Gelukkig hadden ze het probleem redelijk snel gevonden. Voor alle zekerheid had ik gevraagd of ze ook even naar m'n remmen wilde kijken omdat het rempedaal trilde als ik op hoge snelheid remde. De conclusie was dat van de voorwielen de remklauwen, remblokken en remschijven vervangen moesten worden. Dit was nogal een dure grap.. Omdat ik hier nog steeds geen bankrekening heb moest ik dit cash betalen, maar je kan per dag maar een bepaald bedrag pinnen. Dit limiet had ik al bereikt maar ik had nog niet genoeg geld. Toen moest ik nog tot 00.00 Nederlandse tijd wachten (15.00 lokale tijd) zodat ik de rest kon pinnen. Uiteindelijk kon ik 6 uur later dan gepland een een pak geld lichter m'n weg vervolgen naar Tofino.

Het plan was om in Tofino een aantal hikes te doen en gelukkig was dit de eerste mooie dag sinds tijden. Na wat onderzoek besloot ik om de Radar Hill, Rainforest en de Lighthouse Loop trail te lopen. Ze waren allemaal anders en heel erg mooi. Na deze wandelingen ben ik nog even naar Long Beach gegaan, dit is een populaire surfplek.

De volgende 2 dagen ben ik via Campbell River naar Port Hardy gedaan. In beide dorpjes was weinig te beleven. In Port Hardy ben ik op de veerboot naar Prince Rupert gestapt. Het was eerst nog niet helemaal zeker of m'n auto nog mee kon en of ik een cabin kreeg dus hadden ze me op een wachtlijst gezet. Van m'n auto kreeg ik al een mailtje dat dit ging lukken maar voor de cabin nog niet. Ik had me er al op voorbereid om de nacht ergens op de grond door te brengen maar gelukkig werd ik na een uurtje op de boot omgeroepen omdat er toch nog een cabin beschikbaar was. Hier was ik wel blij mee want ik zag er niet echt naar uit om op de grond te slapen. De volgende dag rond 16.00 kwamen we aan op onze bestemming.

In Prince Rupert was op maandag blijkbaar alles dicht. Dit komt ook doordat het toeristenseizoen nog niet echt begonnen is. In de ochtend heb ik de Butze Rapid Trail gelopen. Dit was een erg mooie route door 'old growth forest' en moerasland langs een stroomversnelling die van richting veranderd afhankelijk van het getij. 's Middags heb ik een beetje in het hostel rondgehangen.

Dinsdag stond voorlopig m'n laatste lange stuk rijden op de planning. Na een mooie route kwam ik rond een uur of 4 aan in Smithers. Hier zal ik de komende maanden verblijven bij een andere neef (Jason) van m'n vader en zijn familie. Ze hebben een groot huis op een groot stuk land dus er is nog genoeg ruimte voor mij! Ik slaap nu in de kamer van een van hun dochters maar maandag gaan we hun caravan op het pad neerzetten zodat ik wat meer ruimte voor mezelf heb. Zodra de riolering van de werkplaats ontdooit is kan ik daar de douche en het toilet gebruiken. Ik kan wel lekker elke avond aanschuiven voor het avondeten.

Tot nu toe heb ik Jason elke dag geholpen met wat klussen op het terrein. Nu de sneeuw zo goed als weg is valt er weer een hoop te doen. Zo lag er achter op het terrein nog een hoop schroot van de vorige bewoner. Dit hebben we allemaal op een aanhanger en in zijn truck geladen en weggebracht naar een autosloper. Ook moest er nogal wat gesnoeid worden en de snelste manier om van het afval af te komen is om het gewoon in de fik te steken. Ik heb dus elke dag al een mooi vuurtje gestookt! Donderdag ben ik met Jason z'n vrouw naar een open mic(rofoon) avond geweest. Hier kunnen mensen zich inschrijven om te zingen of voor cabaret. De meeste muzikanten waren erg goed dus het was een leuk avondje. Gister zijn we naar een dorpje verderop gegaan om een crossbrommer te halen voor een van hun zoons. De komende dagen ga ik maar eens op zoek naar werk. Ik heb al wel wat interessante dingen gezien en Jason kan misschien ook nog wat mensen bellen. Mocht ik wat hebben breng ik jullie uiteraard op de hoogte!

  • 10 April 2017 - 19:53

    Remy:

    Wat een mooi avontuur tot nu toe Robin. Van die onverwachte situaties wordt je steeds vindingrijker en wijzer. Leuk om te lezen hoe het eerste reizende deel verlopen is. Hopen dat je leuk werk vindt, boswachter ofzo ;-)

  • 16 April 2017 - 16:13

    Truus En Jaap Groot:

    Robin wat genieten we van je verslag en foto's, het is heel herkenbaar voor ons, groetjes en geniet

  • 19 April 2017 - 09:46

    Nico En Corry Pronk:

    Weer een prachtig verslag. Nou maar hopen dat je een leuk baantje zal vinden. Voorlopig ben je in ieder geval zeker van een plekkie. Leuk om je familie te ontmoeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 109814

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: