New York, Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu New York, Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin Konst - WaarBenJij.nu

New York, Philadelphia en Washington

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We waren gebleven bij de 28e september. M'n benen waren nog steeds best moe, maar ik ging toch maar even het Metropolitan Museum of Art bekijken. Wederom een enorm museum met kunst en voorwerpen uit alle perioden vanaf de Egyptenaren. Ik had lang niet alles gezien, maar wel de dingen die ik interessant vond zoals de Hollandse meesters en wapens en harnassen.

De volgende dag ging ik naar een van de andere 5 boroughs van New York: Brooklyn. Een wandeling over de Brooklyn Bridge schijnt bij een bezoek aan NY te horen. Er was alleen net een protestmars over de brug aan de gang, waar ik natuurlijk teginin moest. Maar toch gaf het een mooi uitzicht over de stad en de brug zelf was ook indrukwekkend. Hierna ging ik naar een ander bekend museum: Het Guggenheim. Helaas was deze voor de helft dicht omdat een paar dagen later een nieuwe expositie met dingen van Picasso geopend werd. Het was wel grappig dat er een heel gedeelte was met foto's van een Nederlandse fotografe, Rineke Dijkstra. Zo had ze ook een aantal filmpjes van een alleen dansend persoon, waarvan er eentje in een hardcoretent in Zaandam was gemaakt. De reactie van de Amerikanen daarop vond ik wel geinig.

Een bezoekje aan de dierentuin in Central Park mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Het was wel mooi en goed ingericht, maar wel een beetje klein. 's Middags ging ik met het hostel naar een vlooienmarkt in Brooklyn en met de ferry weer naar de overkant. 's Avonds was er weer een welkomstavond met gratis biertjes dus daar maar weer even sociaal gedaan.

Een onderdeel van m'n Citypass was een bezoek aan het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Er stond een enorme rij en ik heb zeker 2 uur gewacht voordat we op de boot konden. Natuurlijk niet voordat iedereen uitgebreid gescand was (net zo erg als op het vliegveld, dit is overigens bij veel musea ook het geval). Het beeld was natuurlijk erg imposant, zoals het ooit bedoeld was voor de nieuwe inwoners van het land. Op Ellis Island was meer te leren over de immigratie, omdat het tussen 1892 en 1934 voor miljoenen mensen de eerste kennismaking met Amerika was. Hier werd iedereen geregistreerd en medisch gekeurd.

M'n laatste dag in New York ging ik naar het 9/11 memorial. Met de wandeltocht waren we er wel langsgelopen maar niet naar binnen geweest. Wederom door de securitycheck maar het was wel erg mooi om te zien. De twee verzonken watervallen op de plek waar de torens stonden en eromheen alle nieuwe WTC gebouwen die gebouwd worden. Daar ging m'n bouwkundige hartje toch wel even sneller van kloppen. Helaas begon het te regenen, maar ik wilde toch nog even over de campus van de Colombia University lopen. En op advies van twee Amerikanen die ik ergens in een restaurant had ontmoet ben ik ook nog bij de kathedraal van St. John the Divine naar binnen geweest. Dit is de op 4 na grootste van de wereld.

Op 3 october ging ik om 11 uur met de bus naar Philadelphia. De reis, die 2 uur hoort te duren, duurde alleen 5 uur. De rest van de dag dus weinig meer gedaan. De volgende dag gelijk naar de attracties waar Philly om bekend staat. Independence Hall en de Liberty bell. Ook naar de ruimte waar de Declaration of Indepence opgemaakt en getekend is. Daarna naar het National Constitution Centre geweest om het verhaal rond te maken.

De volgende dag naar iets waar ik wel naar uit keek: Eastern State Penitentiary. Dit is de eerste echte gevangenis waar mensen in moesten als straf. Daarvoor was het vaak om hun echte straf af te wachten, zoals ze vroeger mensen straften. Er was een gratis audiotoer die verteld werd door Steve Buscemi, dat was ook wel tof. Op allerlei plekken werden bijzondere dingen verteld, zoals de cel van Al Capone en een ontsnappingspoging. Hierna naar de bekendste trap van Amerika geweest, ook wel de Rocky steps genoemd. Hier ging Rocky Balboa op en neer lopen om te trainen. Dit is de trap naar het Philadelphia Museum of Art. Ik ben hier niet naar binnen geweest, ik had wel genoeg kunst gezien. In het hostel was het movie, wine and cheese avond. We hadden Dark Shadows gekeken met Johnny Depp.

Op de 6e ging ik naar Washington. Dit was een express bus, wat betekent dat mensen hier van tevoren kaartjes voor moeten kopen. Ik met m'n Discovery Pass loop dus het risicio dat alle stoelen vol zijn. Samen met 2 andere mensen met zo'n kaart hadden we de bus exact gevuld, wel een gelukje dus. Ook hier de rest van de dag weinig meer gedaan.

Vanwege het sombere weer ben ik naar wat Smithsonian musea gegaan. Het Holocaust museum was erg indrukwekkend. Dit was het verhaal van de opkomst van Hitler tot het einde van de oorlog, met natuurlijk de betrekking op de gevolgen voor joden en andere bevolkingsgroepen. Veel informatie, foto's en beeldmateriaal. Hierna naar het National Musuem of American History geweest. Dit vond ik niet zo erg interessant, alles over oorlogen en de totstandkoming van Amerika had ik wel gezien en de rest was een beetje onsamenhangend.

Gister naar de National Mall geweest. Dit is het park waar alle monumenten in staan. Eerst naar de Library of Congress geweest en daarna wilde ik naar het Capitool. Hier mocht je alleen helemaal geen vloeistof naar binnen, maar ik had net een nieuwe fles cola gekocht. Dan maar niet.. Hierna naar the National Archives geweest, dit is een museum met allerlei officiele documenten en ook de originele Declaration of Independence, Constitution en the Bill of Rights. Hierna doorgegaan naar het witte huis, het Washington memorial (die grote obelisk), het WOII monument, the reflecting pool (die bijna leeg was) en aan het eind van the Mall het Lincoln memorial.

Vandaag was alweer m'n laatste dag in Washington. Ik ben naar de dierentuin en het National Spy museum geweest. Dat was weer eens wat anders dan zo'n informatief of kunstmuseum. Het weer begint wel frisser te worden.

Morgen ga ik lekker 2 nachten in een hotel in Atlantic City slapen. En ik heb een kleine wijziging in m'n route aangebracht. Ik vlieg niet meer naar New Orleans, ik kon geen goedkope tickets meer krijgen. Ik ga nu van Atlantic City met een nachtbus naar Raleigh. Geen idee wat daar is, maar anders had ik daar over moeten stappen en 9 uur in een bus vind ik wel genoeg.En een hotel daar is goed te betalen. Daarna door naar m'n volgende bestemmingen: Charlotte, Savannah, Atlanta, Nashville, Memphis en dan New Orleans, St. Augustine, Orlando en Miami. In een iets andere volgorde dus!

  • 10 Oktober 2012 - 12:09

    Tinie Bot-Konst:

    Leuk Robin, Om je reisverslagen te lezen. Wat heb je al enorm veel gezien.
    Geniet nog verder van alles wat je wilt bezoeken.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 10 Oktober 2012 - 12:09

    Tinie Bot-Konst:

    Leuk Robin, Om je reisverslagen te lezen. Wat heb je al enorm veel gezien.
    Geniet nog verder van alles wat je wilt bezoeken.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 10 Oktober 2012 - 14:00

    Yara:

    He Robin, super leuk om dit allemaal zo te lezen! En echt geweldig om iets niet te bezoeken voor een nieuwe fles cola:P

    Have fun!
    xx

  • 10 Oktober 2012 - 20:33

    Remy Konst:

    Hee Robin.

    Gaaf verslag! En leuke foto's. Je zult vast nog veel meer mooie gemaakt hebben. Mooi dat je zoveel mee maakt en doet.

    @Yara, inderdaad geweldig dat je een bezoek links laat liggen voor een fles cola. Je wordt al een echte Yank!

    Groetjes!

  • 10 Oktober 2012 - 22:21

    Vivian:

    Wat leuk om weer allemaal te lezen ! je doet echt super veel leuke dingen.
    geniet er van !

    liefs viv

  • 11 Oktober 2012 - 11:12

    Mark:

    Yo Cheat! Goed om te lezen dat je je nog steeds vermaakt. En ook ik moest even twee keer terug lezen om te zien of ik het inderdaad goed zag dat je voor een fles cola niet naar een museum ging...:D Volgens mij heb jij in de anderhalve maand al meer musea gezien dan ik in me hele leven...:P
    Geniet er nog maar van en chill hem maar goed in je hotelkamer met een bed van 3x3.

    P.s.

    Die foto met die pandabeer is echt baas! :D

  • 11 Oktober 2012 - 16:40

    Robin Konst:

    Bedankt allemaal voor de reacties!

    Het Capitool is trouwens geen museum, maar de zetel van het congres. En die Amerikanen kennende mag je bijna niks zien als je eenmaal binnen ben. Ik heb inderdaad heel wat musea gezien, het zullen er nu wel minder worden denk ik zo.

  • 12 Oktober 2012 - 20:52

    Tante Joyce:

    Jeetje Robin, je heb de gang er in, wat zie en beleef je toch een hoop in een korte tijd, maar zo krijgt je echt een all rond indruk van USA. Take care and have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 109805

Voorgaande reizen:

13 Maart 2017 - 12 Maart 2018

Canada 2017

02 September 2012 - 12 November 2012

Amerika 2012

Landen bezocht: